Skip to content

Budownictwo i architektura : PRAXIS 9

3 tygodnie ago

508 words

Przedstawiliśmy recenzję PRAXIS.
ósmy numer, a w ciągu kilku następnych tygodni chcielibyśmy, abyś był na bieżąco z najnowszymi publikacjami.
Dzisiaj przyjrzymy się ich dziewiątemu problemowi, który koncentruje się na powierzchni.
Kwestia ta jest szczególnie interesująca, ponieważ nie możemy zaprzeczyć, że termin.
Powierzchnia.
został rzucony w wielu projektach, a jednak znaczenie tego słowa może stać się tak ogólne i wszechogarniające, że wkrótce staje się bez znaczenia.
Redaktorzy.
uwaga wyraża podział architektów oparty na koncepcji powierzchni; ci, którzy zaprojektowali formalnie ekspresywne budynki z materialnie niemymi powierzchniami w porównaniu do tych, w których materialność została w pełni rozwinięta na formalnie niemym podłożu.
Problem ma na celu podkreślenie projektów naszej epoki, które osiągają kompromis.
Prezentowane projekty ilustrują projekty formalne z powierzchniami przegubowymi oraz projekty o intensywnym charakterze przejawiające się w rozwiniętej formie.
Więcej o problemie po przerwie.
Esej o Siamese Towers w Chile Alejandro Araveny przybliża czytelnikowi proces myślenia projektanta.
Klienci chcieli szklanej wieży.
dla projektu (budynek informatyki), jednak prośba klienta stanowiła poważne wyzwanie dla programu, a mianowicie szklany system ścian osłonowych nie nadaje się dobrze dla osób pracujących na ekranach komputerów.
Rozwiązanie Araveny polega na nałożeniu dwóch warstw skóry na potrzeby pragmatyczne: warstwa z płyty pilśniowej dostosowana do potrzeb funkcjonalnych i szklana skórka, aby zareagować na zewnętrzny obraz budynku.
Dzięki takiemu podejściu wieża staje się budynkiem w budynku, w którym wzajemne oddziaływanie różnych materiałów wpływa na efekt architektoniczny.
Po umożliwieniu niezależnym materiałom, Aravena może wykorzystać zalety każdego materiału, jednocześnie minimalizując jego wady.
Esej o Herzogu i de Mueron s deYoung Museum i Walker Museum wyjaśnia architektom.
rygorystyczne badanie materiału.
Wraz z diagramami i obrazami przedstawiającymi chronologiczny zarys procesu projektowania, wczesne koncepcje Herzoga i de Muerona są powoli przekształcane w fizyczne okładziny, które łączą projektantów.
postawy wobec różnych budynków.
W artykule na temat powierzchni inżynierskich, koperty budynków SANNA New Musuem of Contemporary Art, Kengo Kumy LVMH Osaka i OMA w Beijing Books Building są szczegółowo omówione.
Nowe.
Technologiczne i proceduralne transformacje w projekcie pozwoliły na bezprecedensowe eksploracje skóry budynku..
Granice inżynierskie.
w tych projektach wykorzystuje się innowacyjne materiały (siatka aluminiowa, płyta z onyksu umieszczona pomiędzy arkuszami szkła i odpowiednio odlane bloki szklane), aby stworzyć obraz dla budynków i ponownie przemyśleć potencjał techniczny i koncepcyjny ściany zewnętrznej.
Ta kwestia była dość pouczająca, a eseje były szczególnie prowokujące.
Mamy nadzieję, że jako architekci nie będziemy wybierać strony (formy ani materialności), ale raczej będziemy nadal mieszać te dwa elementy, ponieważ zastosowanie jednego może wzmocnić drugi.
EDYTORZY Amanda Reeser Lawrence | Ashley Schafer OFEROWANO ARCHITEKCI I PROJEKTANCI Aranda Lasch | Easton + Combs | Herzog i deMeuron | Graffiti Research Lab | Andrew Kudless | Thom Faulders | Touraine + Richmond | Alejandro Aravena FEATURED WRITERS Eve Blau | Michael Weinstock | Andrew Payne | Thomas de Moncheaux
[podobne: bramy poznań, drzwi szklane, Bramy przemysłowe ]

Powiązane tematy z artykułem: bramy poznań Bramy przemysłowe drzwi szklane