Skip to content

Budownictwo wczoraj i dzis : Centrum Promocji Nauki / Milos Zivkovic, Nebojsa Stevanovic, Janko Tadic, Aleksandar Gusic & amp; Slobodanka Tadic

1 miesiąc ago

762 words

Widok ulicy Kilka dni temu przedstawiliśmy zgłoszenie Wolfganga Tschapellera do międzynarodowego konkursu zainicjowanego przez Ministerstwo Nauki i Rozwoju Technicznego Republiki Serbii.
Teraz Milos Zivkovic, Nebojsa Stevanovic, Janko Tadic, Aleksandar Gusic i Slobodanka Tadic połączyli siły w tej konkurencji i podzielili się z nami swoim zgłoszeniem do Centrum Promocji Nauki, którego celem jest złagodzenie wielu problemów, które Nowy Belgrad stwarza dla swoich obywateli tworzenie różnych środowisk poprzez ciągły ruch w przestrzeni.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Nowy widok bloku w Belgradzie Chociaż Nowy Belgrad został zaprojektowany z najnowocześniejszymi zasadami architektury na czas, kiedy był planowany, w ciągu kilku lat wystąpiły pewne niedostatki.
Jakikolwiek inny przykład osadnictwa zbudowany zgodnie z zasadami Karty Ateńskiej, Nowy Belgrad stwarza wiele problemów dla swoich obywateli.
Ponadgabarytowe przestrzenie otwarte, morfologiczna monotonia budynków, utrata ludzkich wymiarów przestrzeni, przesadnie określona i sztywna struktura fizyczna, które razem doprowadziły do alienacji ludzi i miasta.
Idea wnętrza 01 Blok 39 planowany jest jako przyszłe centrum edukacji, kontynuacja procesu wzbogacania Nowego Belgradu.
Podstawową ideą dla bloku 39 jest rozbicie dużych przestrzeni publicznych na mikroprzestrzenie, które tworzyłyby różne środowiska wewnątrz bloku.
Dokonano tego przy łagodnych interwencjach w terenie na ważniejszych miejscach spotkań w miejscu, które uzyskuje się poprzez utworzenie dwóch splecionych obszarów w obrębie bloku podzielonego przez główny korytarz dla pieszych.
Propozycja obejmuje również pomysł stworzenia środowiska wolnego od ruchu za pomocą podziemnego ruchu kołowego i parkingów, które mają dostęp do obiektów i głównych części bloku.
W każdej strefie proponowana jest dodatkowa treść do programu.
Inkubator przedsiębiorczości dla obiektów edukacyjnych i handlowych w strefie biznesowej, które znajdują się w punkcie przekroju tych dwóch obszarów.
Główny korytarz dla pieszych tworzy centra badawcze i Centrum Promocji Nauki, które jest obracane do prostopadłego umieszczenia innych budynków, aby podkreślić wejście i znaczenie tego obiektu w bloku.
W placówkach edukacyjnych utworzono kolegia, w których ich oddzielenie od reszty bloku umożliwia tworzenie bardziej prywatnych środowisk dla studentów.
wnętrze 02 Centrum Promocji Nauki widok autostrady Obiekt jest miejscem, w którym dochodzi do awarii dwóch epok.
zderzenie nowoczesnej funkcji i środowiska retro.
Jego architektura powinna prowokować, kojarzyć, intrygować obserwatorów tak samo, jak ich użytkowników.
Koncepcja przestrzeni wystawienniczych, które powstały w okresie od powstania Nowego Belgradu do tej pory, zakładała pewną transformację.
Pierwszy typ, pozornie oferowany nic więcej niż duże przestronne poziomy (sale), gdzie eksponaty spotkały się z ich obserwatorami.
Skupił się na wystawie i nie pozwalał jej użytkownikom na kontakt z eksponatami.
Zostało to ulepszone dzięki niektórym projektom, które stworzyły wiele intymnych ambientów, a użytkownik mógł poświęcić swój czas na dzieło sztuki, które go zaintrygowało.
Z biegiem czasu eksponaty przybrały nową formę, więc dzisiaj wymagania dotyczące nowych koncepcji architektonicznych uległy dalszym zmianom.
Użytkownik staje się teraz uczestnikiem, a bez niego wystawa nie istnieje.
Sam eksponat nie ma znaczenia, dopóki użytkownik go nie aktywuje i nie bierze w nim udziału.
W ten sposób staje się także częścią wystawy.
Razem tworzą spektakl.
Głęboka przestrzeń składa się z cofniętych schodkowych płyt, które są zagłębione w stosunku do fasady, dzięki czemu można je postrzegać ze wszystkich poziomów i kątów.
Dzięki ciągłemu przemieszczaniu się w przestrzeni i wykorzystaniu eksponatów użytkownik tworzy formę wydarzenia dla siebie i dla obserwatora.
Wszystkie elementy obiektu są podporządkowane temu pomysłowi, podobnie jak rampa dostępowa i sala konferencyjna, które tworzą środowiska, które patrzą na całą przestrzeń wystawy.
Najwyższy poziom budynku powstaje w związku z wymaganiami programu, jest zwarty i oferuje ciemne obszary, które odpowiadają różnym rodzajom wystaw.
W podłodze są luki, przez które dostajesz nową perspektywę na spektakl.
Fasada budynku jest wykorzystywana jako filtr dla zewnętrznych obserwatorów, którzy obserwują soczewki Fresnela, które znajdują się po trzech stronach obiektu.
Daje im możliwość widzenia powiększonego obrazu przestrzeni wewnętrznej, co daje zupełnie inne spojrzenie na Centrum Promocji Nauki.
plateau wejściowe W obu kategoriach funkcji i kształtu budynek jest podzielony na segmenty, które odpowiadają specyficznym potrzebom przestrzeni.
Parter obniżony o 5 metrów od otoczenia z głównym wejściem od wewnątrz bloku.
Wejście podkreśla duży amfiteatr z podjazdami, schodami i ogrodami z kwadratowym tarasem.
Wejście do garażu znajduje się w centralnej sali i daje odwiedzającym
[hasła pokrewne: żużel granulowany, wysokość ssania pompy, dachówka karpiówka wymiary ]

Powiązane tematy z artykułem: dachówka karpiówka wymiary wysokość ssania pompy żużel granulowany